ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΑΓΓΛΙΚΑ Facebook Instagram Add This

Το Μουσείο του Ιονίου Πανεπιστημίου στοχεύει σε μια κοινωνία με προοπτικές, στην ανάδειξη της ιδέα ότι η μετεξέλιξη της κοινωνίας σε μία κοινωνία με όραμα μπορεί να επιτευχθεί και μέσα από τη γνωριμία με την πολιτιστική κληρονομιά και την κατανόησή της. Σε αυτή τη διαδικασία είναι βέβαιο ότι η εκπαιδευτική διάσταση που προβάλλει το μουσείο μπορεί να διαδραματίσει ένα ρόλο κλειδί στην ενεργοποίηση και συμμετοχή μεγάλου αριθμού πολιτών, υπογραμμίζοντας την αξία των συνεργασιών και προβάλλοντας νέα κοινωνικά πρότυπα και προοπτικές. Με αυτό το σκεπτικό οι υπεύθυνοι και οι συνεργάτες του Μουσείου διαμορφώνουν, οργανώνουν και υλοποιούν εκπαιδευτικές δράσεις που απευθύνονται σε κάθε ηλικιακή και κοινωνική ομάδα. Παρακάτω μπορείτε να δείτε ενδεικτικά εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδιάστηκαν και πραγματοποιήθηκαν από το 2015 (τότε Ομάδα Μουσειολογίας Ιονίου Πανεπιστημίου).

2019

Το Πανεπιστημιακό Μουσείο του Ιονίου Πανεπιστημίου με αφορμή την κήρυξη της Ευρώπης σε κατάσταση έκτακτης κλιματικής ανάγκης από το ευρωκοινοβούλιο, οργάνωσε την εκδήλωση - ανοιχτή συζήτηση «Save the blue» με αντικείμενο την κλιματική αλλαγή. Μουσεία ανά τον κόσμο συμμετέχουν σε διαμαρτυρίες για το κλίμα, δημοσιεύουν έργα τέχνης με τον προσδιορισμό #ArtStrike και διοργανώνουν εκδηλώσεις για ενημέρωση αλλά και σχεδιασμό δράσεων. To Μουσείο ως θεσμός που αναδεικνύει όχι μόνο την πολιτιστική αλλά και την περιβαλλοντική κληρονομιά, αναλαμβάνει πρωτοβουλία και συζητάει ανοιχτά με το ευρύ κοινό.

Το Πανεπιστημιακό Μουσείο του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με την ψυχολόγο κ. Μαρία Σαγιαδινού από τη Μονάδα Συμβουλευτικής και Στήριξης φοιτητών του Ιονίου Πανεπιστημίου, υλοποίησε ένα βιωματικό εργαστήριο αυτογνωσίας και ενδυνάμωσης, μέσω της αλληλεπίδρασης Μουσείου και Τέχνης. Η δράση αναφερόταν σε φοιτητές του Πανεπιστημίου και υλοποιήθηκε στις στους χώρους της Πινακοθήκης του Δήμου Κέρκυρας.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων το Πανεπιστημιακό Μουσείο συμμετείχε στις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε όλο τον κόσμο με τις εξής πρωτοβουλίες:

Στις 17 Μαΐου 2019 πραγματοποιήθηκε μια συζήτηση στρογγυλής τράπεζας με τίτλο «Νέες προσεγγίσεις σε θέματα διαχείρισης πολιτιστικής κληρονομιάς». Πάνω σε ζητήματα διαχείρισης και ανάδειξης πολιτιστικής κληρονομιάς νέοι ερευνητές (Ελισάβετ Κώστα, Παναγιώτης Ιωακειμίδης, Γεωργία Πεταρούδα, Έφη Χαρισοπούλου) παρουσίασαν πρόσφατα δεδομένα και μεθόδους προσέγγισης ζητημάτων που σχετίζονται με τις ποικίλες εκφάνσεις πολιτιστικής δραστηριότητας.

Στο ίδιο πλαίσιο πραγματοποιήθηκε μια ακόμα συζήτηση στρογγυλής τράπεζας με τίτλο «Πανεπιστημιακό Μουσείο: Η συλλογή τυπογραφίας». Κατά τη διάρκεια αυτής της εκδήλωσης – ανοιχτής συζήτησης ειδικοί και κοινό είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μέσα από προσωπικές αφηγήσεις ανθρώπων που εργάστηκαν στην τυπογραφική παραγωγή της Κέρκυρας, την πραγματικότητα για τη συγκεκριμένη βιομηχανία, καθώς και λεπτομέρειες για την κοινωνική και πολιτική διάσταση αυτού του επαγγέλματος.

Η εκπαιδευτική δράση υλοποιήθηκε στο χώρο του Σχολικού Μουσείου Κέρκυρας και αναφερόταν στο θέμα της διαφορετικότητας. Συμμετείχαν μαθητές του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κέρκυρας, του Γενικού Λυκείου Αγρού και ενήλικες. Βασικός στόχος της δράσης ήταν αρχικά να ενημερώσει τους συμμετέχοντες για τις μορφές διαφορετικότητας που υφίστανται αυτή τη στιγμή στην κοινωνία μας και στη συνεχεία να τους προτρέψει να την κατανοήσουν και να την αποδεχτούν. Μέσα από την ομαδική συμμετοχή και τη συνεργασία που απαιτούσε αυτό το διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα αντιμετωπίστηκαν ή και επιλύθηκαν καταστάσεις κοινωνικού αποκλεισμού.

Σκοπός της επιμορφωτικής δράσης «Η τυπογραφία στην Κέρκυρα» ήταν να γνωρίσει η κοινωνία της Κέρκυρας την τυπογραφική παράδοση του τόπου μέσα από τα εκθέματα της Συλλογής Τυπογραφίας του Μουσείου. Με βάση το θέμα του ICOM για την Διεθνή Ημέρα Μουσείων «Τα μουσεία ως κόμβοι πολιτισμού το μέλλον της παράδοσης», η δράση, στην οποία συμμετείχαν μέλη του ΚΑΠΗ Κέρκυρας, είχε ως στόχο το πάντρεμα της τυπογραφίας στο Ιόνιο με το παρόν, αλλά και τη διατήρηση της στο μέλλον.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μουσείο Τυπογραφίας» είχε ως στόχο την κατανόηση του όρου «μουσείο», τη διαφορετικότητα των μουσείων μεταξύ τους ως προς τη θεματολογία τους και, τέλος, την ανάδειξη της συλλογής τυπογραφικών μηχανημάτων του Πανεπιστημιακού Μουσείου. Στη δράση συμμετείχε η Α' τάξη του 8ου Δημοτικού Σχολείου Μαντουκίου και μαθητές του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κέρκυρας.

2018

Η εκπαιδευτική δράση έλαβε χώρα στο Σχολικό Μουσείο Κέρκυρας στο Σκριπερό και απευθύνθηκε σε μαθητές του Λυκείου Σκριπερού. Σκοπό είχε την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τον βαθμό στον οποίο η εκπαίδευση και το σχολείο διαμορφώνουν πολίτες και συνειδήσεις. Με αφορμή έγγραφα του αρχείου του σχολείου, αναπτύχθηκε συζήτηση γύρω από τον έλεγχο που μπορεί να ασκηθεί στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Η δράση υλοποιήθηκε από τις φοιτήτριες Μαρία Τσούκα και Ευανθία Δημητριάδου.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνθηκε σε μαθητές Α/θμιας εκπαίδευσης (συγκεκριμένα από Γ’ έως ΣΤ΄ τάξη)ήταν ένα παιχνίδι εξερεύνησης μέσω του οποίου οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν τους κρυμμένους πίνακες ή γλυπτά ή αρχιτεκτονικά ανάγλυφα του κτιρίου της Δημοτικής Πινακοθήκης της Κέρκυρας. Οι ομάδες των συμμετεχόντων έπρεπε με βάση κάποιες έντυπες κάρτες και αινιγματικές περιγραφές να εντοπίσουν συγκεκριμένα έργα ή επιμέρους σημεία του κτηρίου και στη συνέχεια να δημιουργήσουν οι ίδιοι νέες έντυπες κάρτες τις οποίες αντάλλαξαν με τις άλλες ομάδες. Σκοπός του προγράμματος ήταν η προώθηση της ομαδικής συνεργασίας, η μάθηση μέσα από τις βιωματικές δραστηριότητες και η απόκτηση γνώσεων.

Με τη δράση Live Museums συνδέθηκε το Μουσείο Σολωμού της Κέρκυρας και το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθινών της Ζακύνθου. Σε κάθε ένα από τα Μουσεία προβλήθηκαν πλάνα μέσω του Facebook. Σκοπός ήταν η ταυτόχρονη, ζωντανή μετάδοση των χώρων και των εκθέσεων στα αντίστοιχα Μουσεία. Δόθηκε η δυνατότητα στους συμμετέχοντες να περιηγηθούν διαδικτυακά στους εκθεσιακούς χώρους. Στους χώρους των μουσείων υπήρξαν επισκέψεις σχολείων, οι μαθητές των οποίων είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ζωντανά και να γνωρίσουν τα δυο μουσεία αντίστοιχα.

Η Ομάδα Μουσειολογίας, οργάνωσε μια ημερίδα φοιτητών Μουσειολογίας και συναφών γνωστικών πεδίων, από όλη την Ελλάδα με θέμα «Σπουδές Μουσειολογίας: Προβληματισμοί και προοπτικές». Σκοπός αυτής της εκδήλωσης ήταν η προώθηση ενός διαλόγου τόσο για ζητήματα που αφορούν τις σπουδές και την ειδίκευση των φοιτητών, όσο και για τα προβλήματα και τις προοπτικές επαγγελματικής φύσης. Το πρόγραμμα περιλάμβανε τις εξής θεματικές ενότητες στις οποίες υπήρξε δυνατότητα συζήτησης, ανάλυσης και εξαγωγής συμπερασμάτων: 1.Πρόγραμμα Σπουδών Τμημάτων, 2.Διεπιστημονικότητα, 3.Προοπτικές Μουσειολογίας, 4. Αντίκτυπος Σπουδών, 5.Επαγγελματικά Δικαιώματα, 6.Νέες Τάσεις στη Μουσειολογία., 7. Εξειδίκευση Μουσειολογίας και Ειδικό Μουσείο. Στη συνάντηση συμμετείχαν φοιτητές των παρακάτω τμημάτων: Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, Πολιτισμικού Περιβάλλοντος και Νέων Τεχνολογιών του Πανεπιστημίου Πατρών, Διοίκησης Οικονομίας και Επικοινωνίας Πολιτιστικών και Τουριστών Μονάδων του ΤΕΙ Πύργου και του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η δράση Επ7ά εμπνεύστηκε από την ανατολική, βουδιστική παράδοση και μουσική. Οι επισκέπτες καθώς περιηγήθηκαν στο χώρο, συμμετείχαν σε μία μουσική εμπειρία και πέρασαν μέσα από 7 (επ7ά) διαφορετικά σημεία στο μουσείου. Η κάθε αίθουσα, αντιπροσώπευε ένα από τα 7 (επ7ά) ανθρώπινα τσάκρα (μεσημβρινούς). Καθώς οι επισκέπτες περιηγήθηκαν στις αίθουσες ήρθαν σε επαφή με ζωντανά ακούσματα βασισμένα στα αντίστοιχα τσάκρα.

Η δράση Human Touch προώθησε την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων μέσα στα πλαίσια του Μουσείου ως ενδιάμεσος χώρος στην καθημερινότητα τους. Οι ενδιαφερόμενοι δήλωσαν συμμετοχή σε διαδικτυακή φόρμα που ήταν αναρτημένη στο Facebook και στη συνέχεια χωρίστηκαν σε δυάδες με άτομα διαφορετικών ενδιαφερόντων και εμπειριών. Πρώτη επικοινωνία του εκάστοτε ζεύγους έγινε διαδικτυακά με σκοπό να μοιραστούν γεγονότα που τους απασχόλησαν (κοινωνικά, πολιτιστικά). Ακολούθησε η συνάντηση τους πρόσωπο με πρόσωπο. Οι συμμετέχοντες περιηγήθηκαν μαζί στο χώρο του Μουσείου συζητώντας σχετικά με το πολιτισμό, την τέχνη, τα Μουσεία ανταλλάσσοντας ιδέες απόψεις και σκέψεις.

2017

Η Ομάδα Μουσειολογίας, στο πλαίσιο των δράσεων για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων 2017, συνεργάστηκε με το Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στην Κέρκυρα, Κάτω Κορακιάνα. Στόχος, μέσα από τη δράση ΕπιτραΠΑΙΖΩ ήταν η διασκέδαση αλλά και η αποκόμιση γνώσεων μέσα από ένα παιχνίδι για ενήλικες! Οι συμμετέχοντες έγιναν για λίγο καλλιτέχνες και συμμετείχαν σε ένα «επιτραπέζιο» με δοκιμασίες, πάζλ, ερωτήσεις γνώσεων, παντομίμα κρατώντας σε εγρήγορση τους συμμετέχοντες που έγιναν οι ίδιοι τα πιόνια του παιχνιδιού! Οι διαγωνιζόμενοι στο τέλος του παιχνιδιού απόκτησαν γνώσεις σχετικές με τη συλλογή του μουσείου, για μερικές από τις σημαντικότερες τεχνοτροπίες στο χώρο της τέχνης και τέλος για τις ιδιαιτερότητες της ζωής ενός καλλιτέχνη.

Στις 3 Μαΐου η Ομάδα Μουσειολογίας οργάνωσε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά σε συνεργασία με το Λαογραφικό μουσείο Σιναράδων. Ο υπεύθυνος του μουσείου, κύριος Αλαμάνος, ξενάγησε τα παιδιά της πέμπτης και έκτης τάξης του δημοτικού σχολείου Σιναράδων στη μόνιμη έκθεση, και ακολούθησε συζήτηση για τις συνθήκες ζωής και την καθημερινότητα όπως ήταν κάποια χρόνια πριν σε σύγκριση με τη σημερινή ζωή. Στη συνέχεια, τα παιδιά αποτύπωσαν ζωγραφικά αντικείμενα, επαγγέλματα και συνήθειες που τους έκαναν εντύπωση από τη ξενάγηση στο χώρο του μουσείου και κατέγραψαν ό,τι τους φάνηκε ενδιαφέρον.

Στις 27 Απριλίου, η Ομάδα Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με τον κύριο Αλαμάνο, υπεύθυνο του Λαογραφικού Μουσείου Μέσης, δημιούργησε μία δράση για τα παιδιά της δευτέρας τάξης του Γυμνασίου Καστελλάνων. Σκοπός της δράσης ήταν, με αφορμή ιστορίες που τους προσφέρθηκαν, να προκληθεί ένας εποικοδομητικός διάλογος για να παρατηρήσουν τις αλλαγές στην καθημερινότητά τους σε σχέση με τη ζωή των προγόνων τους, τόσο σε επίπεδο κοινωνικό, όσο και ατομικό. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο χώρο του μουσείου, ένα αρχοντικό του 19ου αιώνα, και σε ένα χώρο στον οποίο εκτίθενται εργαλεία και πληροφορίες για επαγγέλματα του παρελθόντος που έχουν χαθεί.

Η Oμάδα Mουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με το μουσείο της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κέρκυρας διοργάνωσε ένα παιχνίδι περιήγησης. Σκοπός ήταν οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν τα μνημεία της πόλης άλλα και την μουσική ιστορία της Κέρκυρας μέσα από ένα παιχνίδι ερωτήσεων. Οι συμμετέχοντες συγκεντρώθηκαν στην Ιόνιο Ακαδημία, δημιούργησαν ομάδες, ακολούθησαν τη διαδρομή και αφού πέρασαν από μνημεία σταθμούς, όπου τους περίμεναν εθελοντές για να κάνουν ερωτήσεις και να τους βοηθήσουν να λύσουν τους γρίφους, όλες οι ομάδες κατέληξαν μπροστά από το δημοτικό θέατρο όπου βρίσκονται οι προτομές δύο πολύ σημαντικών μουσικών της Κέρκυρας. Εκεί έγινε και η καταμέτρηση της βαθμολογίας. Η νικήτρια ομάδα κατάφερα να μαζέψει 32 βαθμούς. Τα μνημεία σταθμοί από όπου πέρασαν οι ομάδες λύνοντας τους γρίφους ήταν: ο ανδριάντας του Καποδίστρια, οι ανδριάντες των Γκίλφορντ, Μαβίλη, Σολωμού, Σαμάρα και Μάντζαρου, καθώς και το μνημείο του Γεωργάκη.

Στις 8/3/2107 ολοκληρώθηκε δράση «Ταξιδεύοντας με ένα μπαλόνι» της Ομάδας Μουσειολογίας σε συνεργασία με το Σχολικό Μουσείο Σκριπερού. Στη δράση συμμετείχαν παιδιά της πρώτης και δευτέρας τάξης του Γυμνασίου Σκριπερού. Τα παιδιά, αφού χωρίστηκαν σε δύο ομάδες ανά τάξη, έπρεπε να βρουν Μουσεία της Ελλάδας σε έναν χάρτη, με βάση τα στοιχεία που έβρισκαν στα μπαλόνια. Σκοπός ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν τα διαφορετικά Μουσεία, τις τοποθεσίες τους αλλά και την αξία τους μέσω της γεωγραφικής εξερεύνησης των Μουσείων. Στο τέλος, οι μαθητές συνέθεσαν τα δικά τους ποιήματα με θέμα τι σημαίνει μουσείο. Αξία έχει πως οι μαθητές του Σκριπερού περιηγήθηκαν στο μουσείο της περιοχής τους με έναν πιο δημιουργικό τρόπο, καθώς αντιλήφθηκαν πως ο χώρος του μουσείου είναι χώρος έκφρασης, διασκέδασης, ανταλλαγής ιδεών και μάθησης.

2016

Η Ομάδα Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου συμμετείχε για δεύτερη συνεχή χρονιά στον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων στην Κέρκυρα τη 18η Μαΐου, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην προσπάθεια του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM) να αναδείξει τον ρόλο των μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία. Σε αυτό το πλαίσιο η Ομάδα πραγματοποίησε τις ακόλουθες δράσεις: Στο παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στην Κάτω Κορακιάνα προσεγγίστηκε η τέχνη μέσα από την εμπειρία του SLOW ART στο χώρο και στο περιβάλλον του μουσείου, με στόχο την ανάδειξη της «τέχνης» της όρασης και της παρατήρησης. Στο Μουσείο Σολωμού και σε συνεργασία με την Ομάδα Κινηματογράφου και Ντοκιμαντέρ του Εργαστηρίου Τεκμηρίωσης Σύγχρονης Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, προβλήθηκε η κινηματογραφική ταινία «The Monuments Men». Στην κεντρική αίθουσα της Δημοτικής Πινακοθήκης Κέρκυρας, πραγματοποιήθηκε συνεργασία με μουσειακούς φορείς του νησιού στρογγυλή τράπεζα-ανοιχτή συζήτηση με θέμα «Μουσεία και πολιτιστικά τοπία της Κέρκυρας».

Η Ομάδα Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου έφερε για πρώτη φορά την Ευρωπαϊκή Νύχτα Μουσείων στην Κέρκυρα, στο Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης της Κέρκυρας. Δράσεις που αφορούσαν μυστήρια, ιστορίες, και παιχνίδια για την τέχνη καλωσόριζαν το κοινό κατά την διάρκεια της νύχτας και το μουσείο καλούσε τους επισκέπτες να βιώσουν τις συλλογές με έναν τελείως διαφορετικό, ασυνήθιστο και αισθητηριακό τρόπο, δίνοντάς τους την ευκαιρία να ανακαλύψουν ή να ξανά ανακαλύψουν το πλούσιο περιεχόμενο των αντικειμένων.

Η Ομάδα Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου γιόρτασε την Παγκόσμια Ημέρα Πολιτιστικής Κληρονομιάς σε ολόκληρη την πόλη της Κέρκυρας. Με τις εκδηλώσεις για το ιστορικό κέντρο της Κέρκυρας, το οποίο από το 2007 αποτελεί Μνημείο Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO και ταυτίζεται με μια σημαντική αθλητική παράδοση, επιδιώχθηκε όχι μόνο να γίνουν γνωστά στο ευρύτερο κοινό η σημασία των μνημείων, αλλά και να προωθηθεί η ιδέα της προστασίας και ένταξής τους στη σύγχρονη κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ζωή της πόλης.

Με αφορμή τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας θεάτρου η Ομάδα Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου δημιούργησε μουσειοπαιδαγωγικές δράσεις και θεατρικά παιχνίδια για παιδιά από 6 έως 12 ετών στους χώρους της Πινακοθήκης του Δήμου Κέρκυρας.

Το Μουσείο Σολωμού, η Αναγνωστική Εταιρία Κέρκυρας και η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Κέρκυρας συνεργάστηκαν με την Ομάδα Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης. Τρεις φορείς με συμβολή στον πολιτισμό άνοιξαν τις πόρτες τους στο κοινό καλώντας το να συμμετάσχει στη γιορτή για την ποίηση, με στόχο να προβληθεί ο διαχρονικός της χαρακτήρας ως μέσο έκφρασης των ανθρώπων και ο σύγχρονος ρόλος της. Στην Αναγνωστική Εταιρία το κοινό έχει τη δυνατότητα να γίνει ποιητής συμμετέχοντας σε εργαστήριο ποίησης. Στο Μουσείο Σολωμού καλλιτέχνες μετέτρεψαν σε έργα ζωγραφικής τα ποιήματα που δημιουργήθηκαν στο εργαστήριο και το κοινό είχε την ευκαιρία να συμμετέχει στις μουσειοπαιδαγωγικές δράσεις «Black out poetry», «Καλλίγραμμα» και «Οι λέξεις είναι ποίημα». Τέλος, στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Κέρκυρας ένα ντουέτο φοιτητών του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου παρουσίασε ένα αφιέρωμα στην ελληνική μελοποιημένη ποίηση.

Στο πλαίσιο της εδραίωσης μιας συνεργασίας μεταξύ του Ιονίου Πανεπιστημίου και των μουσείων της Κέρκυρας η Ομάδα Μουσειολογίας Ιονίου Πανεπιστημίου οργάνωσε σε συνεργασία με το Μουσείο Καποδίστρια για πρώτη φορά στην Κέρκυρα μια επίσκεψη σε εργοτάξιο ενός μουσείου. Το κοινό είχε την ευκαιρία να δει και να ενημερωθεί για τις λεπτομέρειες και την πρόοδο της επανέκθεσης, καθώς και για τη μελλοντική του λειτουργία ως φορέας μνήμης και προβολής του πολυσχιδούς έργου του πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδος.

Για πρώτη φορά, η Ομάδα Μουσειολογίας Ιονίου Πανεπιστημίου, δύο ραδιοφωνικοί σταθμοί και δύο μουσεία της Κέρκυρας οργάνωσαν και γιόρτασαν μαζί την παγκόσμια ημέρα ραδιοφώνου. Η ΕΡΑ Κέρκυρας 99.3 και ο Star FM 88.8 εξέπεμψαν ζωντανά από την Πινακοθήκη Δήμου Κέρκυρας και την Εθνική Πινακοθήκη στην Κάτω Κορακιάνα αντίστοιχα. Άνθρωποι του ραδιοφώνου, του μουσείου, παιδιά και πολίτες συμμετείχαν σε δύο εκπομπές γεμάτες γνώση και μουσική, με στόχο την προβολή της αλληλεπίδρασης του ραδιοφώνου με το μουσείο και των μέσων με τον πολιτισμό γενικότερα, προσφέροντας μια προοπτική δημιουργικότητας και συμμετοχικότητας για το κοινό.

2015

Το τετραήμερο από 15 έως 18 Μαΐου 2015 οργανώθηκαν και συντονίστηκαν για πρώτη φορά στην Κέρκυρα από Ομάδας Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου ποικίλες εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων στις οποίες συμμετείχαν 4 μουσεία. Τα Μουσεία Ασιατικής Τέχνης και Χαρτονομισμάτων Ιονικής Τραπέζης/Alpha Bank, η Δημοτική Πινακοθήκη και το Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στην Κάτω Κορακιάνα ανοίξανε τις πόρτες τους με δωρεάν είσοδο προσφέροντας ειδικά σχεδιασμένες δράσεις και συναυλίες για παιδιά, οικογένειες και, γενικά, κάθε ηλικιακή και κοινωνική ομάδα. Τις δραστηριότητες παρακολούθησαν περίπου 600 επισκέπτες. Η αισιοδοξία για το μέλλον αυτής της κοινής προσπάθειας πηγάζει κυρίως από το γεγονός ότι ο κόσμος ανταποκρίθηκε στην πρόταση διαδραστικής συμμετοχής στις εκδηλώσεις. Μαθητές των δημοτικών σχολείων παρουσίασαν μέσα από το πρόγραμμα «Φτιάξε το μουσείο/την έκθεσή σου» τη δική τους προοπτική για ένα δημιουργικό και ελκυστικό μουσείο. Άνθρωποι με μουσειακά και πολιτιστικά ενδιαφέροντα επισκέφθηκαν το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης και το Μουσείο Χαρτονομισμάτων για να γνωρίσουν από κοντά αφενός τις ιδιαιτερότητες της τέχνης του χαρτιού στην Άπω Ανατολή και αφετέρου τις τεχνικές κατασκευής καθώς και το ιστορικό πλαίσιο του αρχαιοελληνικού νομίσματος. Τις προτιμήσεις του κοινού κέρδισαν και δράσεις «Βρες τον πολιτισμό σου» και «Αφηγήσεις περιηγητών του 19ου αι. στην Κέρκυρα» αφού μέσω αυτών αναδείχθηκαν και έγιναν κατανοητές ιδιαίτερες πτυχές του πολιτιστικού παρελθόντος της πόλης. Ακόμα, ζητήματα όπως «τι ήχους παράγει το μουσείο?», «υπάρχει ακουστική εμπειρία στο μουσείο?», «οι θόρυβοι των εκθεμάτων?» διερευνήθηκαν για πρώτη φορά σε μουσειακό χώρο με αφορμή το πρόγραμμα MUSsicSEUM.Τη δυνατότητα, τέλος, να συζητήσουν και να αναπτύξουν τους προβληματισμούς τους είχαν οι εκπρόσωποι των μουσείων και το κοινό στην ημερίδα «Η Κέρκυρα, τα μουσεία της και οι προκλήσεις του μέλλοντος: Για μια βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη» που οργάνωσε το Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

<< <
Ιούλιος 2020
> >>
Δε Τρ Τε Πε Πα Σα Κυ
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Σήμερα, Σάββατο 11-07-2020
Δεν βρέθηκαν εγγραφές για αυτήν την ημέρα
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
  • Ιωάννη Θεοτόκη 72, Κέρκυρα 49100
  • museum@ionio.gr
  • Τηλέφωνο: (0030) 26610-87428
ΩΡΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ
  • Καθημερινά: Κατόπιν συνεννόησης
  • Σάββατο - Κυριακή: Κλειστά
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ