Εμείς οι τυπογράφοι
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εμείς οι τυπογράφοι» στοχεύει στη γνωριμία των συμμετεχόντων με τη γέννηση της τυπογραφίας. Σε αυτή τη δράση οι μαθητές Δημοτικού καλούνται, μέσω του παιχνιδιού και άλλων βιωματικών μεθόδων, να υποδυθούν τους εργαζόμενους σε ένα τυπογραφείο σύμφωνα με μια ιστορία που περιγράφει μια μέρα στην δουλειά του τυπογράφου δημιουργώντας τη δική τους ιστορία.
Παρέα με τα συναισθήματα
Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παρέα με τα συναισθήματα» στόχος είναι η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης σε μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης του Δημοτικού. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαδραστικές δραστηριότητες που στοχεύουν στη γνωριμία των μαθητών με την τυπογραφία καθώς και την αφήγηση του ψηφιακού βιβλίου «Η παλέτα των συναισθημάτων».
Η συνωμοσία των γραμμάτων
Η εκπαιδευτική δράση «Η συνωμοσία των γραμμάτων» έχει θέμα τη δημιουργία ενός βιβλίου. Οι μαθητές Α΄ και Β΄ τάξεων του Δημοτικού ξεναγούνται στο χώρο της Συλλογής Τυπογραφίας από τους εμψυχωτές, οι οποίοι κατόπιν αφηγούνται ένα παραμύθι. Τέλος, οι μαθητές δημιουργούν ομαδικά το δικό τους βιβλίο και συμμετέχουν σε κυνήγι κρυμμένου θησαυρού.
Κρατάμε το σπίτι μας καθαρό
Η δράση «Κρατάμε το σπίτι μας καθαρό» για μαθητές Δημοτικού, έχει θέμα την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης. Η δράση περιλαμβάνει ξενάγηση, συζήτηση για την ανακύκλωση και ομαδικό το παιχνίδι «Κρυμμένης Ανακύκλωσης».
Γίνε Μουσειολόγος
Στη δράση «Γίνε Μουσειολόγος» για μαθητές Ε’ και ΣΤ’ τάξης Δημοτικού, βασικός στόχος είναι η γνωριμία των συμμετεχόντων με τον κλάδο της Μουσειολογίας και της Επιμέλειας Εκθέσεων. Οι μαθητές συζητούν με τους εμψυχωτές, οι οποίοι είναι Μουσειολόγοι ή φοιτητές Μουσειολογίας, για τη διαδικασία δημιουργίας μιας μουσειακής έκθεσης. Ζητούμενο είναι μετά την συζήτηση οι μαθητές να δημιουργήσουν ομαδικά μια έκθεση με αντικείμενα που από πριν τους έχει ζητηθεί να φέρουν μαζί τους στο Μουσείο.