Οι εορτασμοί ξεκίνησαν στις 9 Μαΐου 2022, με τη συζήτηση στρογγυλής τράπεζας «Η δύναμη των μουσείων» που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά σε συν-διοργάνωση του ελληνικού τμήματος του Διεθνούς Συμβουλίου των Μουσείων και τη συμμετοχή ομιλητών από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο Καζαντζάκη, και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς.
Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022, ανήμερα της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων, το Δημοτικό Σχολείου Κοντοκαλίου ανακάλυψε τη δύναμη των μουσείων συμμετέχοντας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εμείς οι τυπογράφοι».
Το συμμετοχικό έργο MOSAIC, παρουσιάστηκε στο ευρύ κοινό σε μια εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στον πολυχώρο ΠΟΛΥΤΕΧΝΟ, την Πέμπτη 19 Μαΐου 2022. Το έργο δημιουργήθηκε μετά από κάλεσμα του Μουσείου προς την τοπική κοινωνία με στόχο τη συν-δημιουργία ενός «χάρτη» του νησιού που θα συνθέτει τις διαφορετικές όψεις και αντιλήψεις για την ταυτότητά του, όπως την αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι που ζουν σε αυτό.
Οι δράσεις για την Διεθνή Ημέρα Μουσείων ολοκληρώθηκαν με τις τριήμερες εκδηλώσεις του Δικτύου Μουσείων Ιονίων Νήσων (Δι.Μ.Ι.Ν), το διάστημα 25-27 Μαΐου 2022. Μετά από πρόσκληση του Μουσείου του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη στήριξη της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και του Κοινοτικού Συνεταιρισμού Κέρκυρας «Νέοι Ορίζοντες», οι εκπρόσωποι των μουσειακών φορέων του Δι.Μ.Ι.Ν. παρευρέθηκαν στην Κέρκυρα και συμμετείχαν σε ανοιχτές εκδηλώσεις που στόχευαν στην εμπλοκή του κοινού της Κέρκυρας στις πολιτιστικές εξελίξεις των Επτανήσων.
Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν επιτυχώς κυρίως λόγω της συμμετοχής του κοινού και της ενεργοποίησης της τοπικής κοινωνίας, δύο παράγοντες στους οποίους στηρίζεται η λειτουργία του Πανεπιστημιακού Μουσείου. Ο διευθυντής και η Επιτροπή των Μουσειακών συλλογών του Ιονίου Πανεπιστημίου εκφράζουν τις θερμές ευχαριστίες τους προς όλους όσους συνέβαλαν στον σχεδιασμό και την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων 2022, πρωτίστως τους προ- και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας & Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.